În situația creată de epidemie/pandemie, în cabinetul nostru încercăm să menţinem programul normal de funcţionare, tratând atât urgenţele, cât şi programările deja existente, înainte ca acestea să devină urgenţe, luând toate măsurile de prevenţie şi siguranţă şi mărind timpul între paciente, astfel încât să putem dezinfecta şi menţine spaţiile cât mai sterile.

Contactăm proactiv pacientele programate, dar verificăm şi cu cele care ne sună în aceste zile pentru programări dacă au călătorit în ultimele două săptămâni în zone afectate de virusul SARS-CoV-2, dacă au fost expuse ori s-au întâlnit cu persoane care au contactat virusul sau sunt supuse unei carantine, sau dacă starea lor de sănătate este afectată de febră sau altă formă de răceală sau gripă.

Personalul de la recepţie este instruit să dea informaţii clare dacă există pericole şi ne rezervăm dreptul de a reprograma în cazurile unde considerăm că această soluţie se impune – măsură foarte apreciată de pacientele contactate, chiar şi de cele care au fost amânate.

Telefonic, le solicităm pacientelor să nu aibă însoţitori, pentru a minimiza traficul nejustificat de persoane în cabinet.

La intrarea în cabinet pacientele trebuie să aplice protecţia pentru încălţăminte, să se spele pe mâini şi să folosească produsele dezinfectante puse la dispoziţie atât în băi, cât şi la recepţie, iar uscarea mâinilor se face cu prosoape de hârtie. Le reamintim pacientelor, că dezinfectantul nu înlocuieşte spălatul pe mâini.

Recomandăm pacientelor încă de la confirmarea programărilor ca plăţile să se realizeze electronic (se foloseşte protecţie de unică folosinţă la utilizarea POS-ului).

Spaţiile cabinetului sunt dezinfectate regulat, cu atenţie sporită pentru elementele cu care se intră cel mai des în contact: mânerele uşilor, balustradele, scaunele, cuiere, instrumentarele fiind sterilizate, ca regulă generală, conform normelor impuse internaţional.

Dr. Natalia Pălăcean

Cabinet Obstetrică-Ginecologie Natalgyn Timișoara